2003. május 10.

Ma láttalak

Ma éles fényben láttalak.
Valami kábult láz-alak
lett hirtelen furcsán belőled,
nem ismertem: ˝ki vagy?˝
hová lett hangod ragyogása,
mosolygásod puhasága,
s kék nézésed, a tiszta, drága?
Ráripakodtál a gyerekre, 
hogy ˝rosszalkodni csúf dolog˝, 
s ideges türelmed-fogytán 
nem simogattad meg haját, 
nem értetted kérdő szavát. 
Könnyfátyolon át, 
a megszeppent gyerek szemén 
lövellt rád a furcsa fény. 
Így láttam én, 
hogy milyen fájón idegen vagy. 
Én állok ott, rémült-meredten, 
a mosoly is a számra fagy: 
Mondd ki vagy? Ki vagy? 
Arra a kóbor kiskutyára 
az autók közt a forgatagban, 
-amint hozzám futott riadtan- 
azt mondtad: ˝piszkos jószág˝ 
s hogy˝őrültség a túlzó jóság˝… 
s ˝a koldusnak mért kell adnod 
hisz´ elissza, -jól tudod!˝ 
Oktatón régi volt a hangod, 
de szívemig már nem hatolt. 
Arcod nézem: hogy foszlik 
szerte, ó, egészen, minden 
vonás mit úgy szerettem. 
Még a szemed sem ismerem. 
Mi történt? Mi lett velünk? 
… 
Amint egymás mellett megyünk, 
már hallom, hallom egyre jobban: 
nem lépünk együtt… s szívünk… 
az sem egyszerre dobban.