2018. április 11.

Kvantum

Vonzó és taszító
mágnes vagy,
már egy másik
dimenzió,hatodik érzéket
korbácsoló
éles elme,
lágy zenében
lüktető varázs;
magasabb szinten
megvalósítva önmagad
egyetlen vagy:
szeretet,
tisztelet,
és végtelen
béke.
Nézz az égre,
érezz,
érezz végre,
láss túl a testen,
a földi léten,
láttasd a jót,
a szépet,
vákumot hozz létre,
légy' avatár,
elme, szív, lélek,
rezdülő tudat
mi magába zár.

Jaj, ne engedd, hogy
sóvár lelkemet rejtő
fátylam lehulljon,
szégyen borítson
s törékeny testem
ne tartsa váz,
hogy forró
zúduló láva,
perzselő láz,
égető vágy
érintsen
egy negatív
frekvencián.

1 megjegyzés:

Márta Hatos - Vox_humana írta...

FULLEXTRA-n hozzászólások

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 06-23-2019 @ 10:13 am)
Comment: Nagyon szép vers. Különösen megkapó a történet linearitása, az első szakasz... inkább versrész magasztalása már valamelyest előrevetíti, indokolja a vers második részében megfogalmazott félelmet: bizsergető félelmet az érzelmek irányától. Nekem nagyon bejön, én is kedvelem a nagy belső súlyú szakaszoknál a "Jaj..." felütést, itt is nagyon a helyén van, az első versrész pátosza, a második versrész erős fűtése teljesen indokolttá, a vers szervez részévé teszi, ott van a vers csúcspontján. Szóval remek záróköve a versépítménynek. Tetszett, ahogy a föl- fölbukkanó rímek már hangrendjükben is hangulatot teremtenek, és kicsit félve ugyan, de nyitogatják a tartalmi dimenziókat. Remek vers, nagyon szépen telt, kifejező, és mindehhez kiváló formába öntötted. Nagy örömmel olvastam. aLéb

Hozzászóló: Vox_humana
(Ideje: 07-11-2019 @ 03:03 am)
Comment: Kedves aLéb! Köszönöm az értékelésed, számomra volt öröm, hogy úgy részleteiben, mint egészében a mélyére tekintettél a versemnek, elemezted, kifejezőnek és jónak találtad. Annyira jólesett és meglepett, hogy első olvasáskor még a szó is a torkomra forrt és gyorsan megnéztem, hogy biztosan az én versem alatt olvasom-e a véleményed :) Elnézést a késői válaszért.


Hozzászóló: gomolya
(Ideje: 06-23-2019 @ 01:32 pm)
Comment: Ez maga a ritmus, a metronóm zenei kiütése, a lüktető taktus éledése-hanyatlása. Én ezt remekműnek olvasom.

Hozzászóló: Vox_humana
(Ideje: 07-11-2019 @ 03:06 am)
Comment: Kedves gomolya! Köszönöm, de úgy érzem túlértékeled ezt a verset. Katartikus élmény volt ugyan és a lelket mélyen érintő érzések talán kicsit jobban felkarcolják a papírt... de hogy remekmű lenne... (?) mégis... ha annak olvastad, nagyon köszönöm, és azt is, hogy ráéreztél a vers lüktető ritmusára.


Hozzászóló: Kankalin
(Ideje: 06-28-2019 @ 06:06 am)
Comment: Vox, szívbemarkoló ez a versed, már az első része is erősen hat. A záró szakaszban fokozod az érzéseket, ami a cím többféle jelentésével értelmezve nagyot üt. Szép vers, engem elvitt a tartalma, más nem is foglalkoztatott. Köszönöm, hogy olvashattam. :) Szeretettel: Kankalin

Hozzászóló: Vox_humana
(Ideje: 07-11-2019 @ 03:35 am)
Comment: Köszönöm Kankalin. Amikor ennyi elismerő, értő szó és érző lélek-hang ér el hozzám, úgy érzem szárnyaim nőttek. :) Érdekel(t) a kvantumelmélet... kísérteties, misztikus, bizarr és sokkoló. Hiszek az összefonódott részecskék "működésében" áramlásában (annak ellenére, hogy Einstein azt mondta, "Isten nem vet kockát") Van (még) amit nem lehet, nem tudtak tudományosan alátámasztani, de létezik... mert ÉREZZÜK. (Nem bonyolódok bele... lehet, csak valami "varázslat" volt, ami inspirált, de létező, valós, maradandó élményt hozott létre... leírtam... így sikerült) :) Köszönöm, hogy olvastál.


Hozzászóló: winner
(Ideje: 07-12-2019 @ 11:17 am)
Comment: Az egész verset átszövi valami megmagyarázhatatlan könnyedség. Lehet ez a szerelem?

Hozzászóló: Vox_humana
(Ideje: 08-31-2019 @ 01:20 am)
Comment: Hozzászóló: winner (Ideje: 07-12-2019 @ 11:17 am) Szia Laci! Nem láttam, hogy itt jártál. Ne haragudj. Könnyednek érzed a verset? Lendület az volt, de nem könnyű szívvel írtam. Ezt a kérdést én is feltettem :) "Lehet ez a szerelem?" Lehetne... mégsem az, mert a szerelem ennél sokkal több. Köszönöm, hogy olvastál és itt hagytad a kézjegyed. Üdv: Vox