2004. március 1.

Tiszavirág

Olyan piciny vagyok, a tenyeredbe férek. 
Tartsál itt magadnál, így, most már nem félek. 
Báb voltam iszapban, a fény hív megszületni, 
Szivárványszín szárnyam napfényben fürdetni.

Szárnyaim kibontva repülnék az égig, 
Hullámzó víz tükrén a pillanatnyi létig. 
Mesélnék én neked szebbnél szebb képeket, 
De kérész életem te meg nem értheted. 

Itt hagyom hát neked levetett ruhámat, 
Ne tedd el emlékbe, élj te csak a mának. 
Ti emberek oly gyarlóak vagytok. 
A pillanatnyi létről ódákat daloltok. 

Nem tudjátok mégsem, milyen szép az élet: 
Egyetlen percig élni…, élni szenvedélynek. 
Ne zárd be tenyered, mert rabom leszel, 
Szívedből egy darabot már így is elviszek. 

Nyújtsd ki a karodat, engedj el szabadon, 
Nászom után életem a víznek adom. 
Könnyet se hullajts, majd jövök… 
Életem a létben így -általad- lesz örök.


..."elmondta" nekem a tenyeremben tartott kérész 

Üzenet: Carpe diem! Szakaszd le a napot! (vagyis: tudd élni az életet)

Tájékoztató: 
A Tisza virágzásáról mindenki hallott, de a tiszavirágot, mint élőlényt kevesen ismerik. 2003-ban június végén volt a Tiszavirágzás, ami úgy jelentkezik, hogy a vízfelszín felett szitakötő nagyságú rovarok repülnek, és rakják a vízbe petéiket. A pete lesüllyed az iszapba és ott 3-4 évet tölt kérész formájában, majd a felszínre jön, hogy eljárja násztáncát és utána elpusztul. Csodálatos élmény megfigyelni ezt.

*a szivárványszín tulajdonképpen aranybarna a valóságban, bár a lenyugvó nap "szivárványos" csodákra képes